Anne Nahkur Maie Sokk

Sõna vägi

Kirjanduse õpik. 8. klass

303-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites õpik

Koolibri 2002


Õpik keskendub kunstilise teksti mõistmisele ja tõlgendamisele. Käsitluse alla võetakse teosed eesti ja maailmakirjandusest, temaatika valimisel püütakse arvestada õpilaste huvitatust. Esindatud on eri žanrid ja ajastud. Kirjandusvooludest tulevad vaatluse alla romantism ja realism nende tunnuste ja tuntumate esindajatega. Kirjandusteooria põhimõistetest tutvustatakse
  • kirjandusvoolu, romantismi, realismi
  • eepikat, lüürikat, dramaatikat
  • žanri
  • eepost, legendi, müüti
  • karakterit, kirjandusteose kompositsiooni
  • stiilikujundeid
  • uudis, arvamus, juhtkiri, reklaam jne

    Näiteid tuuakse järgmiste autorite tekstidest: Faehlmann, Kreutzwald, Bornhöhe, Vilde, Kitzberg, Gailit, Ristikivi, Kross, Kaugver, Unt; Tšehhov, Hugo, Dickens, Dumas, Marshall, Saint-Exupéry, Poe, Golding jne; luuletajatest on esindatud Koidula, Enno, Liiv, Suits, Ridala, Visnapuu, Under, Sütiste, Smuul, Alver, Viiding, Luik, Kareva; Puškin, Petöfi jne. Kunstilise teksti kõrval käsitletakse tarbe- ja meediatekste. Õpikus on viis suuremat sisulist plokki: müüt, proosa, luule, draama, meedia. Igas plokis on tööülesandeid, mis võimaldavad :
  • nii eesti kui maailmakirjanduse tekstide abil avardada õpilaste maailmapilti
  • rikastada õpilaste tundemaailma, kujundada väärtushinnanguid ja väärtustada kirjandust kui kunstiliiki
  • kujundada õpilaste esteetilisi ja eetilisi tõekspidamisi ja loovust
  • omandada sisuploki teemaga seotud kirjanduse põhimõisted
  • kujundada tegevuslikul tasandil konkreetsete tööülesannete kaudu kommunikatiivseid oskusi
  • lõpetada iga sisulise ploki mingi pikemaajalise projektiga.

    Õppematerjali käsitlus on suunatud õpilaste mõtestatud lugemise, iseseisva ja kriitilise mõtlemise ning arutlemis- ja analüüsioskuse arendamisele. Tööülesanded väärtustavad eriti iseseisvat ja rühmatööd, palju kasutatakse aktiivõppe meetodeid. Tööülesannetest johtuvalt saab õppeaasta jooksul läbitud materjali põhjal kokku panna õpimapi.
    Õpik tuleb rikkalikult illustreeritud värvitrükis, uudse ja atraktiivse kujundusega. Õpiku lõpus on sõnaseletused, võõrnimede ligikaudne hääldus, kirjandusterminite meelespea.

    Haridusministeerium kinnitab: õpik vastab riiklikule õppekavale
  • Toode on läbi müüdud
    Ainult %1 järel
    Õpik keskendub kunstilise teksti mõistmisele ja tõlgendamisele. Käsitluse alla võetakse teosed eesti ja maailmakirjandusest, temaatika valimisel püütakse arvestada õpilaste huvitatust. Esindatud on eri žanrid ja ajastud. Kirjandusvooludest tulevad vaatluse alla romantism ja realism nende tunnuste ja tuntumate esindajatega. Kirjandusteooria põhimõistetest tutvustatakse
  • kirjandusvoolu, romantismi, realismi
  • eepikat, lüürikat, dramaatikat
  • žanri
  • eepost, legendi, müüti
  • karakterit, kirjandusteose kompositsiooni
  • stiilikujundeid
  • uudis, arvamus, juhtkiri, reklaam jne

    Näiteid tuuakse järgmiste autorite tekstidest: Faehlmann, Kreutzwald, Bornhöhe, Vilde, Kitzberg, Gailit, Ristikivi, Kross, Kaugver, Unt; Tšehhov, Hugo, Dickens, Dumas, Marshall, Saint-Exupéry, Poe, Golding jne; luuletajatest on esindatud Koidula, Enno, Liiv, Suits, Ridala, Visnapuu, Under, Sütiste, Smuul, Alver, Viiding, Luik, Kareva; Puškin, Petöfi jne. Kunstilise teksti kõrval käsitletakse tarbe- ja meediatekste. Õpikus on viis suuremat sisulist plokki: müüt, proosa, luule, draama, meedia. Igas plokis on tööülesandeid, mis võimaldavad :
  • nii eesti kui maailmakirjanduse tekstide abil avardada õpilaste maailmapilti
  • rikastada õpilaste tundemaailma, kujundada väärtushinnanguid ja väärtustada kirjandust kui kunstiliiki
  • kujundada õpilaste esteetilisi ja eetilisi tõekspidamisi ja loovust
  • omandada sisuploki teemaga seotud kirjanduse põhimõisted
  • kujundada tegevuslikul tasandil konkreetsete tööülesannete kaudu kommunikatiivseid oskusi
  • lõpetada iga sisulise ploki mingi pikemaajalise projektiga.

    Õppematerjali käsitlus on suunatud õpilaste mõtestatud lugemise, iseseisva ja kriitilise mõtlemise ning arutlemis- ja analüüsioskuse arendamisele. Tööülesanded väärtustavad eriti iseseisvat ja rühmatööd, palju kasutatakse aktiivõppe meetodeid. Tööülesannetest johtuvalt saab õppeaasta jooksul läbitud materjali põhjal kokku panna õpimapi.
    Õpik tuleb rikkalikult illustreeritud värvitrükis, uudse ja atraktiivse kujundusega. Õpiku lõpus on sõnaseletused, võõrnimede ligikaudne hääldus, kirjandusterminite meelespea.

    Haridusministeerium kinnitab: õpik vastab riiklikule õppekavale
  • Tooteinfo
    Tootekood R0018893
    Aasta 2002
    Autor Anne Nahkur, Maie Sokk
    Kirjastus Koolibri
    Kujundaja Endla Toots
    Köide pehme
    Lehekülgi 303
    EAN 9789985013113
    Ümbris ei
    ISBN 9985013115
    Kaas Endla Toots
    Keel eesti
    Teema eesti keel ja kirjandus

    Kas kõik raamatud on kohe saadaval?

    Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul. 

    Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.


    Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?

    Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit.
    Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu
    leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest. 


    Kuidas raamatud kätte saab?

    Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.


    Millises seisukorras on kasutatud raamatud?

    Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.