Martha Coulter Howard Sharron

Kuidas muuta laste mõtlemist

260-leheküljeline tavaformaadis ja pehmes köites raamat

Atlex 2011


Mis on intelligentsus? Iisraeli psühholoogi Reuven Feuersteini arvates kujundab intelligentsust vahendatud õpikogemus. Vanemad ja vanavanemad arendavad alateadlikult lapse kognitiivseid võimeid, vahendades talle oma kultuurist pärit stiimuleid. Kui kultuuri järjepidevus katkeb, ei arene lapse kognitiivsed oskused välja, mistõttu võidakse tema õppimisvõimet pidada piiratuks.

Seda edu, mida Feuerstein on mahajäämusega laste juures saavutanud, on läänemaailmas kakskümmend aastat üsna skeptiliselt jälgitud. Isegi seal, kus tema teooriaid on kasutusele võetud, on neid tihtipeale vääriti tõlgendatud või tulu saamiseks ära kasutatud. Ometi suudavad mõtlemise instrumentaalse rikastamise tehnikad korrektsel rakendamisel laste intelligentsustaset märgatavalt tõsta. Feuersteini veendumus, et intelligentsuse potentsiaal on dünaamiline, mitte staatiline pärilik omadus, on hariduspsühholoogias esile kutsunud tõelise revolutsiooni. Nagu sellest raamatust võib lugeda, on ta tõestanud, et kognitiivseid puudujääke saab parandada ja et mõtlemise kognitiivse rikastamise programm suudab asendada puudulikku vahendatud õppimise kogemust. Tema ideed, mida nüüd tunnustatakse kõikjal maailmas, võivad tuua väga suurt kasu tuhandetele kiirete ühiskondlike muutuste ohvriks langenud lastele, keda praegu sildistatakse kui «aeglasi õppijaid». See raamat sobib lugemisvaraks kõigile, kes tunnevad muret meie laste hariduse pärast.

Howard Sharron on ajakirjanikuna töötanud väljaannetes The Sunday Times, Sunday Independent, The Times Educational Supplement ja The Guardian, kirjutades peamiselt hariduse ja ühiskonna teemadel. 1986. aastal hakkas ta välja andma ajakirja Special Children (Erilised Lapsed), et pakkuda arutelukeskkonda paljudele erihariduse valdkonna uutele ideedele. Praegu on ta kirjastuse Question Publishing Company (Suurbritannias tegutsev hariduskirjastus) tegevdirektor. Selle raamatu jaoks tegi ta Iisraelis tihedat koostööd professor Reuven Feuersteiniga, kelle sulest on pärit ka väljaande eessõna.

Martha Coulter on rahvatervise professor Lõuna-Florida Ülikoolis (Tampa, USA). Ta on avaldanud arvukalt kirjutisi varajasest sekkumisest hariduslike erivajadustega laste probleemidesse ja juhatab perevägivalla uurimise keskust.
Toode on läbi müüdud
Ainult %1 järel
Mis on intelligentsus? Iisraeli psühholoogi Reuven Feuersteini arvates kujundab intelligentsust vahendatud õpikogemus. Vanemad ja vanavanemad arendavad alateadlikult lapse kognitiivseid võimeid, vahendades talle oma kultuurist pärit stiimuleid. Kui kultuuri järjepidevus katkeb, ei arene lapse kognitiivsed oskused välja, mistõttu võidakse tema õppimisvõimet pidada piiratuks.

Seda edu, mida Feuerstein on mahajäämusega laste juures saavutanud, on läänemaailmas kakskümmend aastat üsna skeptiliselt jälgitud. Isegi seal, kus tema teooriaid on kasutusele võetud, on neid tihtipeale vääriti tõlgendatud või tulu saamiseks ära kasutatud. Ometi suudavad mõtlemise instrumentaalse rikastamise tehnikad korrektsel rakendamisel laste intelligentsustaset märgatavalt tõsta. Feuersteini veendumus, et intelligentsuse potentsiaal on dünaamiline, mitte staatiline pärilik omadus, on hariduspsühholoogias esile kutsunud tõelise revolutsiooni. Nagu sellest raamatust võib lugeda, on ta tõestanud, et kognitiivseid puudujääke saab parandada ja et mõtlemise kognitiivse rikastamise programm suudab asendada puudulikku vahendatud õppimise kogemust. Tema ideed, mida nüüd tunnustatakse kõikjal maailmas, võivad tuua väga suurt kasu tuhandetele kiirete ühiskondlike muutuste ohvriks langenud lastele, keda praegu sildistatakse kui «aeglasi õppijaid». See raamat sobib lugemisvaraks kõigile, kes tunnevad muret meie laste hariduse pärast.

Howard Sharron on ajakirjanikuna töötanud väljaannetes The Sunday Times, Sunday Independent, The Times Educational Supplement ja The Guardian, kirjutades peamiselt hariduse ja ühiskonna teemadel. 1986. aastal hakkas ta välja andma ajakirja Special Children (Erilised Lapsed), et pakkuda arutelukeskkonda paljudele erihariduse valdkonna uutele ideedele. Praegu on ta kirjastuse Question Publishing Company (Suurbritannias tegutsev hariduskirjastus) tegevdirektor. Selle raamatu jaoks tegi ta Iisraelis tihedat koostööd professor Reuven Feuersteiniga, kelle sulest on pärit ka väljaande eessõna.

Martha Coulter on rahvatervise professor Lõuna-Florida Ülikoolis (Tampa, USA). Ta on avaldanud arvukalt kirjutisi varajasest sekkumisest hariduslike erivajadustega laste probleemidesse ja juhatab perevägivalla uurimise keskust.
Tooteinfo
Tootekood R0202729
Aasta 2011
Autor Martha Coulter, Howard Sharron
Kirjastus Atlex
Kujundaja Irina Gron
Tõlkija Krista Kallis
Köide pehme
Lehekülgi 260
EAN 9789949441990
Ümbris ei
Kaas Kairi Kullasepp
Keel eesti
Teema kasvatus, psühholoogia

Kas kõik raamatud on kohe saadaval?

Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul. 

Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.


Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?

Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit.
Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu
leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest. 


Kuidas raamatud kätte saab?

Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.


Millises seisukorras on kasutatud raamatud?

Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.