Romaani «Sume on öö» (Tender Is The Night, 1934) lõimetusaeg oli enneolematult pikk ja vaevaline, vaheaegadega kokku üheksa aastat. Kirjanik kirjutas romaanist kolm pikemat varianti, vahetas korduvalt pealkirju, tegelaste nimesid, süžeeliine, kirjaniku vaatekohti ja karakteriarenguid. Need olid rasked aastad Fitzgeraldile, täis kibedat enesepiitsutamist ning selle emotsionaalse pankrotistumise põhjuste otsimist, mis oli endaga kaasa toonud «toreda isiksuse murdumise». Juba kahekümnendatel aastatel sai talle järjest ähvardamalt selgeks, et see playboy roll, mida ta noorusliku entusiasmi ja naiivsusega mängis nii kodumaal kui Euroopas, ei sobinud kirjanikule, kellel on tõsised taotlused, kuid järjest raskemaks osutus oma elus otsustava pöörde tegemine. Kolmekümnendate aastate algul halvenes süveneva alkoholismi mõjul märgatavalt tema tervis ja varises skisofreenikuna lõplikult kokku tema naine Zelda. Omalt poolt lisas seesmist rahulolematust ning pinget seegi, et ta elas kõrgetest honoraridest hoolimata kogu oma elu kasvavates võlgades, mis nõudsid väheväärtuslike ajalehejuttude pidevat produtseerimist. Ja eks latigi tavatult kõrgele asetamine raskendanud «Sume on öö» valmimist, sest Fitzgeraldi salaunistuseks oli kõigest hoolimata kirjutada oma ajastu vaieldamatu tippteos, nn. ameerika suurromaan, nagu seda laadi kirjanduslikke üritusi pooleldi tõemeeli, pooleldi pilkamisi nimetatakse. Kui romaan 1934. aastal ilmus, sai romaan väga leige vastuvõtu osaliseks. Majanduskriisi rängad aastad läbielanud lugejat ei paistnud huvitavat kõrgklassi esindajate 1929. aasta börsikrahhi eelsed pillerkaaritamised Rivieras ja Pariisis. Ent imelik küll, ka kriitikud - vähemalt suurem osa sõnavõtnud kriitikuid - ei suutnud esimesel lugemisel avastada selle romaani tegelikke väärtusi. Kirjanik, kes oli endast nii palju andnud, tundis õigustatud pettumust. F. Scott Fitzgerald suri teadmisega, et ta on ebaõnnestunud nii kirjanikuna kui inimesena. Ent nagu mitme teisegi suurmehe puhul, nii tähendas surm Fitzgeraldile tegelikult tema taassündi.
Romaani «Sume on öö» (Tender Is The Night, 1934) lõimetusaeg oli enneolematult pikk ja vaevaline, vaheaegadega kokku üheksa aastat. Kirjanik kirjutas romaanist kolm pikemat varianti, vahetas korduvalt pealkirju, tegelaste nimesid, süžeeliine, kirjaniku vaatekohti ja karakteriarenguid. Need olid rasked aastad Fitzgeraldile, täis kibedat enesepiitsutamist ning selle emotsionaalse pankrotistumise põhjuste otsimist, mis oli endaga kaasa toonud «toreda isiksuse murdumise». Juba kahekümnendatel aastatel sai talle järjest ähvardamalt selgeks, et see playboy roll, mida ta noorusliku entusiasmi ja naiivsusega mängis nii kodumaal kui Euroopas, ei sobinud kirjanikule, kellel on tõsised taotlused, kuid järjest raskemaks osutus oma elus otsustava pöörde tegemine. Kolmekümnendate aastate algul halvenes süveneva alkoholismi mõjul märgatavalt tema tervis ja varises skisofreenikuna lõplikult kokku tema naine Zelda. Omalt poolt lisas seesmist rahulolematust ning pinget seegi, et ta elas kõrgetest honoraridest hoolimata kogu oma elu kasvavates võlgades, mis nõudsid väheväärtuslike ajalehejuttude pidevat produtseerimist. Ja eks latigi tavatult kõrgele asetamine raskendanud «Sume on öö» valmimist, sest Fitzgeraldi salaunistuseks oli kõigest hoolimata kirjutada oma ajastu vaieldamatu tippteos, nn. ameerika suurromaan, nagu seda laadi kirjanduslikke üritusi pooleldi tõemeeli, pooleldi pilkamisi nimetatakse. Kui romaan 1934. aastal ilmus, sai romaan väga leige vastuvõtu osaliseks. Majanduskriisi rängad aastad läbielanud lugejat ei paistnud huvitavat kõrgklassi esindajate 1929. aasta börsikrahhi eelsed pillerkaaritamised Rivieras ja Pariisis. Ent imelik küll, ka kriitikud - vähemalt suurem osa sõnavõtnud kriitikuid - ei suutnud esimesel lugemisel avastada selle romaani tegelikke väärtusi. Kirjanik, kes oli endast nii palju andnud, tundis õigustatud pettumust. F. Scott Fitzgerald suri teadmisega, et ta on ebaõnnestunud nii kirjanikuna kui inimesena. Ent nagu mitme teisegi suurmehe puhul, nii tähendas surm Fitzgeraldile tegelikult tema taassündi.
Uued raamatud - suur osa on laos olemas (seisukord>uus), aga suur osa on ka tellimisel (seisukord > uus tellimisel). Tellimisel raamatud saabuvad lattu enamasti 1-2-3 päeva jooksul.
Kasutatud raamatud (seisukord > väga hea, hea, rahuldav) on kõik kohe laos või poes olemas.
Mis siis teha, kui minu otsitud raamat on läbi müüdud?
Leia otsitav raamat täppisotsinguga siit. Saada oma soov info@raamatukoi.ee. Me salvestame selle ja anname teada, kui raamatu leiame. Vahel leiame kiiresti, vahel kulub aastaid. On raamatuid, mille järjekorras on mitu inimest.
Kuidas raamatud kätte saab?
Saadame raamatuid kõigisse pakikappidesse ja kulleriga otse tellija aadressile. Raamatuile saab ka ise kauplustesse järele tulla: Harju tn 1 Tallinnas või Lossi tn 28 Viljandis. Soome, Lätti ja Leetu saadame raamatuid nii pakikappidesse kui tavapostiga, mujale maailmas samuti tavapostiga. Loe lähemalt siit.
Millises seisukorras on kasutatud raamatud?
Iga kasutatud raamatu eksemplari juures on märgitud seisukord: väga hea, hea, rahuldav, halb ja vajadust mööda ka täpsustus. Loe lähemalt siit.
product
https://raamatukoi.ee/sume-on-öö_197612621Sume on ööhttps://raamatukoi.ee/media/catalog/product/s/u/sume-on-__1976-375_1.webp55EURInStock/ilukirjandus/maailma ilukirjandus431210Romaani «Sume on öö» (<i>Tender Is The Night</i>, 1934) lõimetusaeg oli enneolematult pikk ja vaevaline, vaheaegadega kokku üheksa aastat. Kirjanik kirjutas romaanist kolm pikemat varianti, vahetas korduvalt pealkirju, tegelaste nimesid, süžeeliine, kirjaniku vaatekohti ja karakteriarenguid. Need olid rasked aastad Fitzgeraldile, täis kibedat enesepiitsutamist ning selle emotsionaalse pankrotistumise põhjuste otsimist, mis oli endaga kaasa toonud «toreda isiksuse murdumise». Juba kahekümnendatel aastatel sai talle järjest ähvardamalt selgeks, et see playboy roll, mida ta noorusliku entusiasmi ja naiivsusega mängis nii kodumaal kui Euroopas, ei sobinud kirjanikule, kellel on tõsised taotlused, kuid järjest raskemaks osutus oma elus otsustava pöörde tegemine. Kolmekümnendate aastate algul halvenes süveneva alkoholismi mõjul märgatavalt tema tervis ja varises skisofreenikuna lõplikult kokku tema naine Zelda. Omalt poolt lisas seesmist rahulolematust ning pinget seegi, et ta elas kõrgetest honoraridest hoolimata kogu oma elu kasvavates võlgades, mis nõudsid väheväärtuslike ajalehejuttude pidevat produtseerimist. Ja eks latigi tavatult kõrgele asetamine raskendanud «Sume on öö» valmimist, sest Fitzgeraldi salaunistuseks oli kõigest hoolimata kirjutada oma ajastu vaieldamatu tippteos, nn. ameerika suurromaan, nagu seda laadi kirjanduslikke üritusi pooleldi tõemeeli, pooleldi pilkamisi nimetatakse. <br />Kui romaan 1934. aastal ilmus, sai romaan väga leige vastuvõtu osaliseks. Majanduskriisi rängad aastad läbielanud lugejat ei paistnud huvitavat kõrgklassi esindajate 1929. aasta börsikrahhi eelsed pillerkaaritamised Rivieras ja Pariisis. Ent imelik küll, ka kriitikud - vähemalt suurem osa sõnavõtnud kriitikuid - ei suutnud esimesel lugemisel avastada selle romaani tegelikke väärtusi. Kirjanik, kes oli endast nii palju andnud, tundis õigustatud pettumust. <br />F. Scott Fitzgerald suri teadmisega, et ta on ebaõnnestunud nii kirjanikuna kui inimesena. Ent nagu mitme teisegi suurmehe puhul, nii tähendas surm Fitzgeraldile tegelikult tema taassündi. Romaani «Sume on öö» (<i>Tender Is The Night</i>, 1934) lõimetusaeg oli enneolematult pikk ja vaevaline, vaheaegadega kokku üheksa aastat. Kirjanik kirjutas romaanist kolm pikemat varianti, vahetas korduvalt pealkirju, tegelaste nimesid, süžeeliine, kirjaniku vaatekohti ja karakteriarenguid. Need olid rasked aastad Fitzgeraldile, täis kibedat enesepiitsutamist ning selle emotsionaalse pankrotistumise põhjuste otsimist, mis oli endaga kaasa toonud «toreda isiksuse murdumise». Juba kahekümnendatel aastatel sai talle järjest ähvardamalt selgeks, et see playboy roll, mida ta noorusliku entusiasmi ja naiivsusega mängis nii kodumaal kui Euroopas, ei sobinud kirjanikule, kellel on tõsised taotlused, kuid järjest raskemaks osutus oma elus otsustava pöörde tegemine. Kolmekümnendate aastate algul halvenes süveneva alkoholismi mõjul märgatavalt tema tervis ja varises skisofreenikuna lõplikult kokku tema naine Zelda. Omalt poolt lisas seesmist rahulolematust ning pinget seegi, et ta elas kõrgetest honoraridest hoolimata kogu oma elu kasvavates võlgades, mis nõudsid väheväärtuslike ajalehejuttude pidevat produtseerimist. Ja eks latigi tavatult kõrgele asetamine raskendanud «Sume on öö» valmimist, sest Fitzgeraldi salaunistuseks oli kõigest hoolimata kirjutada oma ajastu vaieldamatu tippteos, nn. ameerika suurromaan, nagu seda laadi kirjanduslikke üritusi pooleldi tõemeeli, pooleldi pilkamisi nimetatakse. <br />Kui romaan 1934. aastal ilmus, sai romaan väga leige vastuvõtu osaliseks. Majanduskriisi rängad aastad läbielanud lugejat ei paistnud huvitavat kõrgklassi esindajate 1929. aasta börsikrahhi eelsed pillerkaaritamised Rivieras ja Pariisis. Ent imelik küll, ka kriitikud - vähemalt suurem osa sõnavõtnud kriitikuid - ei suutnud esimesel lugemisel avastada selle romaani tegelikke väärtusi. Kirjanik, kes oli endast nii palju andnud, tundis õigustatud pettumust. <br />F. Scott Fitzgerald suri teadmisega, et ta on ebaõnnestunud nii kirjanikuna kui inimesena. Ent nagu mitme teisegi suurmehe puhul, nii tähendas surm Fitzgeraldile tegelikult tema taassündi.